logo without text

Reizen met een visuele beperking

Ben je blind of slechtziend? Dan kun je een NS-Business Card voor Blinden en Slechtzienden aanvragen. Je reist hiermee op rekening en je betaalt achteraf per automatische incasso. Je ontvangt maandelijks een factuur. Je hebt hier een OV-Begeleiderskaart B voor nodig. Deze vraag je aan via Argonaut.

De NS-Business Card is handig als je:

  • vooral problemen hebt met in- en uitchecken bij de tram, bus of metro
  • een gemiste check-uit automatisch wilt laten herstellen
  • reiskosten achteraf wilt betalen

Met de NS-Business Card check je in en uit in het hele OV. Je hoeft vooraf geen geld op je OV-chipkaart te zetten, omdat je op rekening reist. Je ontvangt aan het einde van de maand een factuur voor je gemaakte reizen.

Voor de NS-Business Card betaal je niets. Je kunt de NS-Business Card aanvullen met verschillende zakelijke NS-abonnementen. Met de NS-Business Card krijg je geen leeftijdskorting. Je kunt de NS-Business Card niet gebruiken in combinatie met abonnementen voor bus, tram of metro.

Wil je meer informatie over de NS-Business Card voor Blinden & Slechtzienden? Neem dan contact op met het Serviceloket OV Blinden & Slechtzienden via serviceloket@ov-chipkaart.nl of 0800-484 84 00. Het Serviceloket is bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 17.00 uur.

NS Flex voor Blinden en Slechtzienden

Je kunt vanaf 1 december 2022 ook kiezen voor een NS Flex-abonnement voor Blinden en Slechtzienden. Je checkt in en uit in het hele openbaar vervoer, zonder vooraf saldo op je OV-chipkaart te laden. Je betaalt maandelijks achteraf via automatische incasso en je vindt je kosten op je factuur in Mijn NS.

Gemiste check-in of check-uit corrigeren

Mis je een check-in of check-uit? Dan corrigeren we deze aan de hand van je reisgeschiedenis. Je hoeft daar niets voor te doen. Je kunt een gemiste check-in of check-uit 10 keer per jaar bij NS zelf (laten) aanpassen in Mijn NS. Bij andere vervoerders kan dat 3 keer per jaar. Je vraagt dit aan via de website van Uitcheckgemist.

Je vraagt een NS Flex-abonnement voor Blinden en Slechtzienden aan via NS. Zie deze pagina voor meer informatie. Heb je vragen? Bel dan met NS Klantenservice op 088 - 932 4387.